استفاده از ابزار frame tool در فتوشاپ

برگرد اول صفحه

استفاده از ابزار Frame Tool در فتوشاپ

ابزار frame tool  درفتوشاپ، از ابزارهای جدید این نرم‌افزار است. این ابزار به شما امکان قرار دادن عکس در قاب مستطیلی و دایره‌ای و بیضی‌شکل را می‌دهد. این ابزار در نسخه 2019 فتوشاپ اضافه شده است و کار با آن نیز بسیار راحت است. در این مقاله قصد داریم روش کار با این ابزار را به شما آموزش دهیم . با ما باشید!

چگونه از ابزار frame tool  استفاده کنیم؟

مرحله اول: ابزار frame tool  را انتخاب کنید

ابتدا این ابزار را انتخاب کنید.  Frame tool در toolbar  موجود است. این ابزار شبیه مستطیلی است با علامت ضربدر داخل آن است.  همچنین می‌توانید با فشردن کلید K در صفحه کلید این ابزار را انتخاب کنید. در تصویر زیر محل ابن ابزار با دایره قرمز مشخص شده است.

ابزار frame tool

ابزار frame tool

مرحله دوم: شکل مورد نظر خود را در نوار گزینه‌ها انتخاب کنید

پس از انتخاب ابزار، به نوار گزینه‌ها بالای صفحه بروید و شکل مورد نظر خود را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید بیضی-دایره یا مستطیل-مربع را انتخاب کنید. انتخاب ما دایره است.

مرحله سوم: فریم خود را رسم کنید

با نگه داشتن چپ کلیک و کشیدن ماوس، دایره شما را رسم کنید. با نگه داشتن همزمان کلید Shift  صفحه کلید، می‌توانید آن را به دایره دقیق تبدیل کنید. به تصویر زیر دقت کنید! همچنین در صورتی کلید Shift را نگه ندارید، میتوانید بیضی رسم کنید.

اکنون قاب شما برای جای‌گذاری عکس آماده است. البته ما چهارچوب دایره را انتخاب کردیم که در تصویر بالا نمایش داده شده است. بعد از رها کردن ماوس، قاب فاقد عکس خواهد بود و شبیه به شکل بالا نمایش داده می‌شود.

پس از ساختن قاب، در پنل لایه‌ها سطری برای قاب تولید شده، ایجاد می‌شود. فتوشاپ نام آن را frame1  می‌گذارد که البته شما می‌توانید نام دلخواه خود را روی آن لایه بگذارید.

 

مرحله چهارم: عکس خود را جای‌گذاری کنید.

در این مرحله به قسمت file  رفته و در منوی باز شده گزینه place embedded را انتخاب کنید. تصویر را انتخاب کرده و دکمه place را بزنید. اما ساده تر از آن این است که تصویر خود را بر روی کارد درگ کنید (بکشید و رها کنید). (کافیست بیرون از فتوشاپ روی تصویر مورد نظر کلیک چپ را نگه دارید و آن رو بر روی برنامه فتوشاپ بکشید و روی کادر مشخص شده کلیک چپ را رها کنید)

حال فتوشاپ به طور خودکار ابعاد عکس را با ابعاد قابی که مشخص کرده‌اید منطبق می‌کند. میتوانید به وسیله چهار گوشه کادر اندازه و جای تصویر را به دلخواه تغییر دهید. در آخر کلید Enter را بزنید. بعد از آن نیز می توانید هر زمان که خواستید با کلید میانبرCtrl+T ابزار تغییر سایز را مجددا بر روی لایه frame فعال کنید.

 

[مشاهده محصول پیشنهادی: کارت ویزیت مربع با ویرایش رایگان]

 

حالا به قسمت لایه ها توجه کنید. تصویر انتخابی شما در لایه Frame 1 جایگذاری شده است.

 

با دانبال کردن مراحل بالا، توانستید به کمک ابزار frame tool عکسی را در قاب دایره قرار دهید. همین مراحل را می‌توانید برای شکل مستطیل یا مربع انجام دهید و عکس در قاب مورد نظر قرار دهید.

 

در تصویر گیف زیر میتوانید آموزش کوتاه استفاده از ابزار Frame Tool را که در خود نرم افزار فتوشاپ نمایش داده می شود، مشاهده کنید.

frame tool graphno.ir

با نگه داشتم موس بر روی هر ابزار، آموزش کوتاه آن در فتوشاپ نمایش داده می شود.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.

[مطالعه بیشتر: آموزش های دیگر سایت را دنبال کنید.

 

در ادامه برای مشاهده انواع طرح موکاپ با ما در سایت گراف نو همراه باشید.

انواع طرح موکاپ

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

گرافیک چیست؟ همه چیز درباره طراحی گرافیک

آنچه در این پست میخوانید گرافیک چیست؟ابزار اجرایی گرافیکانواع گرافیک گرافیک دو بعدی چیست؟گرافیک سه بعدی چیست؟طراحی گرافیکگرافیست کیست؟خصوصیات یک گرافیستسخن…

بیشتر بخوانید

معرفی 10 ابزار هوش مصنوعی در فتوشاپ

آنچه در این پست میخوانید Adobe Sensei Content-Aware FillFace-Aware LiquifyNeural FiltersObject SelectionSky ReplacementSelect SubjectSuper ResolutionColorizeSmart Sharpenمعرفی 10 ابزار هوش مصنوعی…

بیشتر بخوانید

هوش مصنوعی در فتوشاپ و چگونگی استفاده از آن

آنچه در این پست میخوانید بخش اول: مفهوم هوش مصنوعی در فتوشاپبخش دوم: استفاده از هوش مصنوعی در ابزارهای فتوشاپبخش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار کاربر کاربر مهمان مجید بابایی 18 دی 1401

سلام و درود به شما و آموزش های خیلی خوبتون.
من چند وقتی هست که به سایتتون سر میزنم و خیلی جاها از آموزش های خوبتون کمک گرفتم.
امیدوارم که موفق باشید.

Sayeh Dreamer 22 دی 1401

خوشحالیم که برای شما مفید بودیم.